Buszos cikkek : A Volvo SN12 összehasonlítása a kategóriatársával és a kortársával |
A Volvo SN12 összehasonlítása a kategóriatársával és a kortársával
2006.07.01. 15:25
ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZT:
- Volvo SN12 / 1997-es mérce
- Volvo SN12 / alacsonypadlós mérce
A Volvo SN12 1997-ből van, alacsonypadlós - sokan nem szeretik, lássuk mivel lehet összehasonlítani. 97-ben az Ikarus 263-asok, C63-asok voltak a mércék, alacsonypadlós szóló buszt keresve pedig a 412-es jut eszünkbe leghamarabb.
KÜLSŐ:
Volvo SN12

Hát elég gagyi, viszont belegondolva elég jól néz ki ha egypár lengyel Jelcz busz szakasztott ilyen. Szinte minden Volán színben csúnya, az Albáé egy kicsit de csak kicsit illik hozzá.
Ik. C63

Egyáltalán nem csúnya, viszont joga mindenkinek unalmasnak találni. C60-asok, C80-asok mindenfelé vannak, hiába tök ritka (2db Alba és 1 db Bács Volános van), mégis mintha mindenhol ott lenne.
Ikarus 412

Az SN12-höz hasonlóan hozzá is az Alba színei illenek leginkább. A BKV színekben pompázva ocsmány eléggé, főleg a fara. De így, azt számítva, hogy csak Alba fényezésben van mind a három, elég szép.
PONT:
412: 4
C63, SN12: 3
LE- VAGY FELSZÁLLÁS
Volvo SN12
Mindjárt beparkolunk a megállóba, ahol le kéne szállni. Szépen leszállunk a forró motor mellől a decemberi kánikulában (itt ilyenkor is kínoz). Furakodunk a nagy tömegben. Nem is nagy tömeg, csak annak tűnik, mert a székek irtó vaskosak, és sok helyet foglalnak - a busz belméretéhez képest. Hirtelen lefelé teszünk egy lépést, és megérkezünk az ajtóhoz. Ott látunk egy leszállás jelzőnek tűnő valamit. Nincs rajta gomb. Benn a megállóban hirtelen kinyílik az ajtó, ha szerencsénk van. Hiába, ez egy ilyen szenzoros jelző. A felszállás szerencsére könnyebb: alacsony a padló. Kár, hogy a megvásárláshoz ez az egyetlen előny vezetett. De viszont az nem jön jól, hogy a belül az ajtótól 39,99 centire álló utas gátolja a zárást és az indulást.
Ikarus C63
Itt van gomb, nincs szenzor. Nincs semmilyen szenzor. Hiába, a 200-asoktól örökölt technológiában megbízhatunk!
Ikarus 412
Itt van több gomb, nincs szenzor. Még jó, hogy majdnem rokona a 200-asoknak.
Pontok:
C63: 5
412: 4
SN12: 2
BELSŐ
Volvo SN12
A magas székeket és a lépcsőt már említettem. Még jó hogy ez csak az öreg nénik és bácsik ellen van, nekik meg ott az első rész! Kár hogy a városi 62 literes fogyasztásnak köszönhetően nem használják a klímát, belül pedig - főleg a motornál - meleg van, és akkora zaj, hogy csak na! Egy jobb futómű se ártott volna.
Ikarus C63
Neki van 2 lépcsője, de azok az ajtónál. Ha az öreg néni vagy bácsi már benn van, és le tud ülni, senki nem jár rosszul, csak az akinek sok a csomagja. Hát pedig itt sokkal kevesebb ülőhely van, itt az álló a menő!
Ikarus 412
Itt nincs lépcső, kisebba fogyasztás, igaz nincs klíma. Ennyi az eltérés az SN12-től.
PONTOK:
C63, 412: 4
SN12: 3
Összpontszám:
SN12: 3+2+3=8
C63: 3+5+4=12
412: 4+4+4=12
Eredmény:
Korban és kategóriában is jelentősen le van maradva az SN12. Amit az alacsony padlóval nyer, annak többszörösét el is veszti. A 412-es alacsony padlójával is szerzett ezt-azt, és el is vesztette. A C63 szerencsére nem rendelkezik az alacsony padlóhoz járó hátrányokkal, de a magaséhoz járókkal igen.
A tesztet írta Etl Bálint, a képekért köszönet Hajmási Tibornak! Nézzétek meg a honlapját, legalább 500 kép van rajta! www.htibor.freeweb.hu
|