Hírek : Az új Grand Vitara |
Az új Grand Vitara
2005.08.09. 12:25
A Suzuki Concept X2 sorozatgyártású változata Japánban mutatkozott be Escudo néven, hogy felváltsa a nálunk Grand Vitara néven ismert típust
A kompakt terepjáró harmadik generációja formai szempontból igen érdekes darab. Egyfelől a mai divatnak megfelelően jóval szögletesebb-élesebb, mint az elődje volt, másfelől úgy tűnik, a Suzuki tervezői a rajzok elkészítése előtt heteket töltöttek a legnagyobb rivális, a Toyota RAV4 nézegetésével. Szolgai másolásról persze szó sincs, de néhány részlet, mint az oldalablakok vonala vagy a sárvédő-ívek formája ismerősnek tűnhet.
Az új Escudo/Grand Vitara egyelőre csak ötajtósként létezik, de elődjéhez hasonlóan különálló alváza van, így a háromajtós kialakítása sem ütközhet nagyobb nehézségekbe. Az új modell valamivel hosszabb, szélesebb és alacsonyabb mint az elődje volt: a hossza 4,39 méter (+175 mm), a szélessége 1,81 méter (+30 mm), a magassága pedig 1,695 méter (-45 mm). Az autó tengelytávja is jóval nagyobb lett, a korábbi 2,48 méter helyett 2,64 méter a távolság az első és a hátsó tengelyvonal közt. A terepjárót Japánban kétféle motorral mutatták be: az alapváltozatba egy 145 lóerős, kétezres négyhengeres kerül ötsebességes kézi váltóval vagy négysebességes automatával, míg a 2,7 literes, 185 lóerős V6-oshoz ötsebességes automata váltó jár. Természetesen az összes változatba állandó négykerék-hajtású erőátviteli rendszer kerül elektronikus vezérlésű központi differenciálművel.
Az Escudóból Japánban is igen nagy mennyiséget szeretne eladni a Suzuki: a tervekben havonta 15 ezer autó szerepel. Azt egyelőre nem tudjuk biztosan, hogy a típus észak-amerikai és európai bemutatója mikorra várható, de igen valószínű, hogy ez lesz az a terepjáró, amelyet a Suzuki Magyarországon gyárt majd részben Suzuki, részben Fiat márkajelzéssel.A Suzuki kiadta az első sorozat sajtófotót és információmorzsa-csomagot a Frankfurtban leleplezendő, Japánban már korábban bemutatott Grand Vitara utódról. A három- és ötajtós változatban készülő autóhoz kétliteres benzines és 1,9 literes dízelmotor kapható, kizárólag a háromajtós, rövid tengelytávú verzió lesz elérhető 1,6 literes benzinessel. Alapvetően az összes modell kézi tengelykapcsolóval kerül forgalomba, de a benzinmotorosokhoz rendelhető lesz automata is. Az autó alatt teljesen új fejlesztésű, állandó négykerék-hajtási rendszer található. A Grand Vitara most először készül önhordó kivitelben, bár az alváz tartalmaz egy beépített létravázat a terepezéshez szükséges merevség biztosítása érdekében. Mindkét változat méretei nőttek az elődökhöz képest, hosszabb és szélesebb is az autó, mint korábban. Már az alapmodellekhez is gazdag kényelmi és biztonsági felszereltséget ígérnek, de a pontos részletekről és az árakról csak a németországi bemutatón árulnak el bővebbet. További képek a galériában. Kattintson!
|